• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
فصلنامه آموزش، مشاوره و روان درمانی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 5 (1395)
دوره دوره 4 (1394)
شماره شماره 16
شماره شماره 15
شماره شماره 14
. (1394). نقش متغیرهای والد و کودک در مدل ساختاری اضطرابی کودکان. فصلنامه آموزش، مشاوره و روان درمانی, 4(15), 17-29.
. "نقش متغیرهای والد و کودک در مدل ساختاری اضطرابی کودکان". فصلنامه آموزش، مشاوره و روان درمانی, 4, 15, 1394, 17-29.
. (1394). 'نقش متغیرهای والد و کودک در مدل ساختاری اضطرابی کودکان', فصلنامه آموزش، مشاوره و روان درمانی, 4(15), pp. 17-29.
. نقش متغیرهای والد و کودک در مدل ساختاری اضطرابی کودکان. فصلنامه آموزش، مشاوره و روان درمانی, 1394; 4(15): 17-29.

نقش متغیرهای والد و کودک در مدل ساختاری اضطرابی کودکان

مقاله 2، دوره 4، شماره 15، پاییز 1394، صفحه 17-29  XML اصل مقاله (1725 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
چکیده
هدف: هدف اصلی این پژوهش مدل سازی ساختاری اضطراب کودکان بر اساس  متغیرهای والد و کودک بود. روش: روش مطالعه حاضر از نوع همبستگی می­ باشد. در این پژوهش 279 دانش آموز (150 دختر، 129پسر) 12-13 ساله  مدارس شهر تبریز به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند و پرسشنامه های شخصیت آیزنگ، حساسیت اضطراب، راهبردهای مقابله ­ای و نشانه های اضطراب را تکمیل نمودند. همچنین والدین نیز پرسشنامه های رابطه والد-کودک و باورهای والدین را تکمیل نمودند. داده ها با استفاده از نرم افزار لیزرل و SPSS بررسی شدند. یافته­ ها: نتایج نشان داد ویژگی های شخصیتی کودک، رابطه والد-کودک و باورهای والدین به واسطه متغیر درون زاد اول حساسیت اضطراب و متغیر درون زاد دوم راهبردهای مقابله­ ای پیش بین معناداری برای نشانه های اضطراب کودک هستند. شاخص برازندگی تطبیقی (05/0= RMSEA) و متوسط باقیمانده استاندارد شده (93/0=CFI) مطلوب شدند. نتیجه­ گیری: این مدل مشخص می­کند که متغیرهای شخصیت، حساسیت اضطراب و راهبردهای مقابله­ ای کودک و همچنین رابطه والد-کودک و باورهای والدین  مسیرهای مهمی در اضطراب کودک هستند.
کلیدواژه‌ها
ویژگی های شخصیتی کودک؛ رابطه والد-کودک؛ باورهای والدین؛ حساسیت اضطراب؛ راهبردهای مقابله ای و نشانه های اضطراب کودک
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 749
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 879
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.