• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
فصلنامه آموزش، مشاوره و روان درمانی
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 8 (1398)
دوره دوره 7 (1397)
دوره دوره 5 (1395)
شماره شماره 20
شماره شماره 19
شماره شماره 18
شماره شماره 17
دوره دوره 4 (1394)
پهلوان زاده, فرشاد, رفاهی, ژاله. (1395). بررسی اثربخشی مهارت حل تعارض بر گرایش به جنس مخالف در دختران. فصلنامه آموزش، مشاوره و روان درمانی, 5(17), 47-58.
فرشاد پهلوان زاده; ژاله رفاهی. "بررسی اثربخشی مهارت حل تعارض بر گرایش به جنس مخالف در دختران". فصلنامه آموزش، مشاوره و روان درمانی, 5, 17, 1395, 47-58.
پهلوان زاده, فرشاد, رفاهی, ژاله. (1395). 'بررسی اثربخشی مهارت حل تعارض بر گرایش به جنس مخالف در دختران', فصلنامه آموزش، مشاوره و روان درمانی, 5(17), pp. 47-58.
پهلوان زاده, فرشاد, رفاهی, ژاله. بررسی اثربخشی مهارت حل تعارض بر گرایش به جنس مخالف در دختران. فصلنامه آموزش، مشاوره و روان درمانی, 1395; 5(17): 47-58.

بررسی اثربخشی مهارت حل تعارض بر گرایش به جنس مخالف در دختران

مقاله 3، دوره 5، شماره 17، بهار 1395، صفحه 47-58  XML اصل مقاله (161.91 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
فرشاد پهلوان زاده email 1؛ ژاله رفاهی2
1حفاظت فیزیکی دانشگاه ازاد اسلامی اصفهان
2مدیرگروه مشاوره دانشگاه ازاد اسلامی مرودشت
چکیده
هدف پژوهش: امروزه یکی از مسائلی که جوا نان ما را در تضاد و تنش قرار می دهد، چگونگی روابط دختر و پسر با توجه به گرایش های فرهنگی، دینی ، عرفی، اجتماعی و خانوادگی او می باشد. در حالی که در بسیاری از کشورهای جهان آزادی رابطه دختر و پسر مشهود است، نسل جوان ما نمی داند با این موضوع چگونه برخورد کند. این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی آموزش مهارت حل تعارض بر گرایش به جنس مخالف دختران مجرد در شهر اصفهان اجرا شد.
روش آماری: جامعه آماری شامل کلیه دختران مجرد منظقه 11شهر اصفهان بوده که از این افراد به صورت نمونه گیری دردسترس تعداد 40 نفر از دختران مجرد که به فرهنگسراهای منطقه 11 مراجعه کردند انتخاب و در دو گروه آزمایش و کنترل قرار داده شدند. برای اندازه گیری از پرسشنامه نگرش به جنس مخالف استفاده و بر روی گروه آزمایشی بسته آموزشی مهارت حل تعارض اجرا شد.
یافته ها: داده های به دست آمده با روش آماری تحلیل کواریانس تک متغیره تجزیه و تحلیل شد و یافته های به دست آمده نشان داد که بین میانگین دو گروه آزمایش و کنترل تفاوت معناداری وجود دارد (05/0P<).
نتیجه گیری: نتیجه کلی به دست آمده بیانگر اینست که آموزش مهارت حل تعارض باعث کاهش گرایش به رابطه با جنس مخالف در دختران شده است.
کلیدواژه‌ها
مهارت حل تعارض؛ گرایش به جنس مخالف؛ تعارض
مراجع
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 989
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,186
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.